Brewing

Klasbord

Hoe groei je met een start-up in het primair onderwijs (zonder) marketingbudget van 0 naar 250.000 actieve gebruikers in minder dan 2 jaar tijd? Dat was onze droom toen ik met een compagnon startte met Klasbord.

Als marketeer bij een educatieve uitgeverij zag ik hoe docenten in het primair onderwijs worstelden met online communicatie. Hoe betrek ik ouders meer bij wat er gebeurd in de klas? Bestaande tools als Facebook boden wel het gemak om te delen maar voldeden niet qua privacy en grip op de communicatie. Hoe ga je hier als school mee om? 

De oplossing was simpel; Klasbord. Een social media platform speciaal ontwikkeld voor het onderwijs. Een gesloten community waarbij de docent de touwtjes in handen heeft. Technisch bood het platform precies het gebruiksgemak die een snelle adoptie in de doelgroep mogelijk maakte. 

Ik heb het idee voor Klasbord bedacht en was verantwoordelijk voor de marketingstrategie van de start-up. Mijn compagnon was verantwoordelijk voor de technische kant waardoor het platform liep als een zonnetje. In 2 jaar tijd groeide het platform van 0 naar 250.000 actieve gebruikers en werden we o.a. genomineerd voor een Accenture Innovation Award. 

Inmiddels is Klasbord onderdeel van Heutink ICT. 

Bedrijf: Klasbord

Koffie, Thee, Teams, Linken?

info@contentbrewery.nl
Tilburg
LinkedIn